MAMPUKAH MELAYU BERSATU?

Wednesday, July 21, 2010 ·




Kita hanya mencari perbezaan sesama kita dan memperbesarkannya,
sepatutnya kita mencari persamaan bagi membina penyatuan bangsa.



Mampukah bangsa Melayu bersatu? Bagaimanakah dapat bangsa Melayu bersatu? Apakah yang dapat menyatukan bangsa Melayu?


Mahukah Melayu Pas bersatu dan menyertai UMNO? Mahukah Melayu UMNO bersatu dan menyertai Pas. Jawapnya tentu sekali tidak, tidak dan tidak. Justru kita hanya ada pilihan ketiga iaitu Perkasa! Mahukah Melayu UMNO bersatu dalam Perkasa? Jawapnya ya. Mahukan Melayu Pas bersatu dalam Perkasa? Jawapannya tidak. Kerana apa tidak?


Kerana Perkasa bukan ditubuhkan oleh Pas. Kerana Perkasa ditubuhkan oleh Ibrahim Ali yang bekas ahli UMNO. Kerana Perkasa dinaungi oleh Tun Dr. Mahathir yang bekas Presiden UMNO. Kerana Pas bimbang mereka akan tenggelam didalam UMNO. Kerana memang Pas tidak ingin bersatu sesama Melayu. Kerana Pas lebih rela bersatu dengan bangsa lain bagi melemahkan kuasa Melayu UMNO untuk menjadi kuasa utama Melayu.


Kerana Perkasa juga adalah gudang barang-barang lusuh, dimana bekas-bekas pemimpin UMNO yang sudah tergelincir cuba untuk memanjat semula dan mendapatkan kuasa. Kerana itulah juga Melayu Pas melihat Perkasa sebagai sukusakat UMNO. Kerana Perkasa juga tidak benar-benar telus perjuangkan bangsa Melayu dengan membiarkan ianya dilabel sebagai UMNO. Kerana Melayu memang bangsa yang Malang!


0 comments:

Followers

About this blog

Since 29th. May 2010

Site Sponsors

chatbox


ShoutMix chat widget

comment

Visitor counter

refferer