PERTEMUAN BLOGGER JERANTUT?

Tuesday, September 7, 2010 ·

 Timb. Ketua UMNO Bahagian sedar kepentingan blog dan media sosial, bagaimana dengan Ketua Penerangan? Masih belum sedar untuk membangunkan media penerangan?


Berikutan posting terdahulu kami mendapat 2 respon antaranya dari Dato' Wan Amizan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut, merangkap Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Jerantut, merangkap ADUN Kawasan Tahan.

Baca dibawah ini:

2 Comments


Blogger Dun Tahan said...
salam UMB Jerantut syabas saya ucapkan kepada saudara kerana berani dan masih meloetakkan harapan yangtinggi kepada kepimpinan UMNO bahagian Jerantut,namun ingin saya mengajak saudara berkongsi satu pandangan agar kita sama sama membantu UMNO,saudara seorang blogger yang aktif dan kita sama sama memperjelaskan kepada semua hal yang berkaitan dengan UMNO dan kepentingan bersama jika saudara bersetuju dengan saya lepas hari kita akjan mengadakan pertemuan dengan semua blogger jerantut
September 6, 2010 2:07 PM
Delete
Anonymous Anonymous said...
Hai?? Baru skrg Dato' ini sedar pelunya dan besarnya peranan blog dalam masyarakat? Tapi tak mengapalah, sekurang-kurang sudah berubah dan ada kesedaran tak macam Ketua Penerangan tu, harap songkok je tinggi, kahkahkah
September 7, 2010 11:56 AM

Saya berpendapat kesedaran beliau itu walaupun lewat namun tidaklah keterlaluan, kerana masih ada harapan untuk memperbaikinya lagi. Cuma kenapa beliau seorang saja yang ada kesedaran tentang peranan blog ini? Bagaimana orang lain didalam UMNO Bahagian Jerantut? Bagaimana dengan Ketua Penerangan UMNO Bahagian yang sepatutnya menjalankan tugas penyebaran maklumat ini? Bahkan bagaimana pula dengan blogger Pergerakan pemuda UMNO yang satu ketika dulu nampaknya bagaikan pendekar ingin membina banyak blog termasuk blog-blog berwajah lawan untuk menghentam UMNO dari luar?


Hasrat Dato' untuk mengumpulkan blogger-blogger Jerantut dalam satu pertemuan saya kurang yakin akan berjaya kerana kebanhyakan blog Jerantut adalah blog tanpa wajah, dimana kita tidak mengetahui siaapa penulisnya dan ia boleh jadi siapa saja. Saya tidak percaya mereka akan ada keinginan untuk menghadiri pertemuan sedemikian.


Pendapat saya adalah, bina blog resmi wakili UMNO itu sendiri dan dapatkan khidmat dari mereka yang berpengalaman dan pakar dalam selok belok berblog ini bagi menjadikan blog itu segera 'boom' dan dilawati oleh ramai pembaca.

Jika kita benar-benar ingin berubah, pasti kita akan mampu berubah. Yang penting jujur dan ikhlas. Saya sangat bimbang menghadapi PRU13 nanti kerana pembangkang semakin kuat atas kelemahan kita sendiri.


xxx

16 comments:

karok said...
September 7, 2010 at 3:12 PM  

umbj,

oK, kalau ada pertemuan text to me by ym soon kadang bayak hal juga diktn ni. gi tau awal bro. salam hari raya aidillfitri mzb. tk

sangkakala said...
September 7, 2010 at 4:12 PM  

Selamat Hari Raya UMBJ. among our blooggers friends call and text to me when our next meet ?. Let YM to me then I'll past to all.

Dato' Wan mizan ready to meet bloggers? pls letme know. Secty. Tqvm

lekuk said...
September 7, 2010 at 4:21 PM  

maca biasa dlm 20-22 orang bro.
by phone/ym.

patpatsikulipat said...
September 7, 2010 at 7:53 PM  

salam UMBJ.........

Wan Amizan dah faham apa itu blogger.
Blogger jer boleh bantu Umno ni.

Krn blogger Jerantut adalah paling ramai dlm Jerantut.

Tak de Tuan pun yg menjaganya.

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI
PADA SEMUA PEMBACA BLO2 JERANTUT. TERIMA KASIH.

Anonymous said...
September 8, 2010 at 6:11 AM  

Baguslah kalau dia mula faham. Sekarang 39peratus dari seluruh media yang ada diMalaysia adalah media siber yang merupakan pilihan generasi baru. Mereka tak baca kertas dan jarang tonton tv lagi.

Sebilangan besar pemimpin UMNO tak cakna benda ni luncai terjun dengan labu2nya a aha.. ha.. ha.. ha...

bumi samarata said...
September 8, 2010 at 6:14 AM  

bro UMBJ,

aku pun baru join nak hadir sekali text ym tau tq

unit media baru jerantut said...
September 8, 2010 at 8:58 AM  

Salam blogger semua,
Saya pun belum dpt green light dari Dato', sy pn tk pasti sama ada dia benar2 atau hanya acah2 je. Sy teringat apa yg bro BH katakan dulu bahawa dia pernah bincang dgn Dato' psl blogger ni tp tidak mendapat layanan pada ketika itu. Mungkin masa tu blogger hanya diperlecehkan kehadirannya di alam siber ini, namun skrg blogger memberi impak besar bahkan terhadap politik. Apapun bro, kita tunggu apa bro bh kata nanti.

muarasat said...
September 8, 2010 at 10:59 AM  

maklum tq bro.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...
September 8, 2010 at 11:05 PM  

Salam bloggers semua,
YB Dato' Wan Amizan ni mudah aje, kalau semua bloggers Jerantut betul-betul serious nak kuatkan UMNO Bahagian Jerantut, UMB Jerantut perlu ke depan. Just pergi jumpa Dato' Wan Amizan kat Pejabat DUN Tahan atau call/sms Dato' no tel: 012-2167676. Kalau semua bloggers Jerantut boleh ramai-ramai kumpul dan meyakinkan Dato' Wan Amizan, WZWH percaya mudah dan amat selesa bloggers Jerantut buat kerja. Dari segi kewangan jangan risau, kita ada banyak peruntukan, fund, dan dana. UMB Jerantut kena lead memimpin bloggers Jerantut. WZWH back up dari belakang.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...
September 8, 2010 at 11:05 PM  
This comment has been removed by the author.
umbjerantut said...
September 9, 2010 at 1:19 PM  

WZWH,
untuk pengetahuan beberapa lama dahulu admin UMBJ telah pernah bincangkan perkara berkenaan dan menerima pandangan sama dari Dato' Wan Amizan, iaitu jumpa dia, dan admin. cuba jumpa tapi tidak ada keputusan mutlak kerana mungkin ketika itu kesedaran tentang blog masih belum ada dalam benaknya. Jadi admin. UMBJ sudah hilang percaya kepada beliau bahawa memang beliau serius dalam hal ini. Jadi UMBJ akan cari arah sendiri saja tanpa bantuan sesiapa, lebih mudah.

Anonymous said...
September 9, 2010 at 1:23 PM  

Pemimpin UMNO mmg mcm tu, bila dh tertonggeng baru nk ingat dunia, hehe dulu ada cadangan nk bantu bina blog tapi tk diberikan perhatian, hahaha

Anonymous said...
September 10, 2010 at 11:06 AM  

Salam,Pertemuan bloggers sepatutnya dibuat dalam keadaan yang bebas tidak memihak kepada mana mana parti.jika pertemuan dibuat atas tajaan sesebuah parti saya bimbang nanti bloggers akan terlalu PRO kepada sebelah pihak sahaja.

tok 4 ruil said...
September 10, 2010 at 4:35 PM  

masalahnya sekarang ini, segala apa yg umno buat akan ditolak oleh rakyat kerana mereka tidak ikhlas melainkan ada hasrat yg tersembunyi

umbjerantut said...
September 11, 2010 at 10:36 AM  

Salam,
pertemun ini pun adalah pertemuan bebas, bebas untuk hadir dan bebas untuk tidak hadir serta siapa saha yang berminat boleh beas datang, sila hubungi SPU untuk dapatkan maklumat atau maklumkan dalam ruangan komen di blog SPU. Anda bebas menulis dan bebas untuk tidak menulis. Kebebasana apa lagi yang anda mahukan?

Anonymous said...
September 20, 2010 at 6:00 PM  

http://www.facebook.com/album.php?aid=24369&id=100000945118158&comments

habislah rakyat jerantut dah celik mata.. he3x.. satu perkembangan yang sihat..

Followers

About this blog

Since 29th. May 2010

Site Sponsors

chatbox


ShoutMix chat widget

comment

Visitor counter

refferer