PENERANGAN UMNO MASIH LEMBAB

Monday, September 6, 2010 ·

 Tinggi songkok tu bang? Mcm KP kami juga nmpk nya? Hehehe..


Kebelakangan ini blog-blog penyokong UMNO (?) Jerantut kelihatan semakin ganas dalam menyatakan sesuatu. Kita sedar bahawa mereka ada agenda tertentu dan mungkin bagi pihak orang tertentu juga namun kadang-kadang pendedahan yang diubuat keterlaluan dan pasti kelak akan memberikan kesan buruk kepada parti UMNO serta pemimpin berkenaan itu sendiri.


Sampai masanya UMNO Bahagian perlu melakukan sesuatu untuk memperbaiki keadaan ini. Ketua Penerangan UMNO Bahagian patut tampil kehadapan dan mengambil inisiatif dengan membina laman blog resmi bagi UMNO Bahagian Jerantut guna untuk membalas tohmahan serta menyampaikan maklumat benar kepada ahli.


Memang tidak banyak UMNO Bahagian-bahagian di Pahang khususnya yang memiliki laman blog resminya. Mungkin Kuala Lipis antara yang ada atau benar-benar bersungguh-sungguh dan aktif. Selain itu mungkin Ketua Penerangan UMNOnya tidak memahami pentingnya blog atau tidak tahu peranan mereka sebagai Ketua Penerangan di era IT ini. Dan Bahagian Jerantut adalah diantara bahagian yang malang ini.


Jika Ketua Penerangan tidak mahir berblog, tidak tahu atau dalam bahasa lainnya 'buta' IT, UMB Jerantut bersedia membantu atau boleh saja berbincang dengan UMB Jerantut untuk jadikan blog ini sebagai suara resmi UMNO Bahagian. Yang pentingnya adalah keinginan untuk berubah dan bersikap positif. Jika tidak, elok saja Ketua Penerangan meletak jawatan kerana gagal berfungsi dan mengambil tanggungjawab sebagai Ketua Penerangan UMNO Bahagian.


Siapa sayangkan UMNO? Siapa yang ingin dan sanggup lakukan perubahan dalam UMNO? Atau kita hanya menanti hukuman rakyat dengan mengubah UMNO menjadi parti pembangkang selepas PRU13 kelak.


2 comments:

Perjuangan Ku.. said...
September 6, 2010 at 2:07 PM  

salam UMB Jerantut syabas saya ucapkan kepada saudara kerana berani dan masih meloetakkan harapan yangtinggi kepada kepimpinan UMNO bahagian Jerantut,namun ingin saya mengajak saudara berkongsi satu pandangan agar kita sama sama membantu UMNO,saudara seorang blogger yang aktif dan kita sama sama memperjelaskan kepada semua hal yang berkaitan dengan UMNO dan kepentingan bersama jika saudara bersetuju dengan saya lepas hari kita akjan mengadakan pertemuan dengan semua blogger jerantut

Anonymous said...
September 7, 2010 at 11:56 AM  

Hai?? Baru skrg Dato' ini sedar pelunya dan besarnya peranan blog dalam masyarakat? Tapi tak mengapalah, sekurang-kurang sudah berubah dan ada kesedaran tak macam Ketua Penerangan tu, harap songkok je tinggi, kahkahkah

Followers

About this blog

Since 29th. May 2010

Site Sponsors

chatbox


ShoutMix chat widget

comment

Visitor counter

refferer