JERANTUT DILANDA VIRUS 'HYPO POLITYCYS'

Wednesday, August 25, 2010 ·

Jerantut sudah dilanda satu virus 'Hypo Politycys' yang membawa kepada wabak demam yang menyerang orang-orang politik serta peramal-peramal dan penyokong tokoh politik tertentu. (Istilah ini masih belum ada didalam kamus kesihatan dan perubatan)

Kebelakangan ini beberapa blog di Jerantut asyik meramal atau membuat spekulasi siapakah akan jadi calon Ahli Parlimen, siapa pula jadi calon ADUN Tahan, ADUN Pulau Tawar serta ADUN Damak?


Saya bayangkan sekiranya ini bukan bulan Ramadhan tentu 'wabak' ini lebih tidak terkawal lagi. Baca blog patpatsikulipat, Cawan Tembaga, WZWH, uRag dRrulug, menyegar, sembang kedai kopi serta ObO. Semuanya panas dengan politik siapa pemimpin dan siapa calon.


Dari maklumat yang dirisik oleh UMB Jerantut beberapa nama calon telah dinamakan bagi kerusi-kerusi tertentu termasuk DUN Damak yang dahulunya milik BN melalui MCA kini diambil alih oleh UMNO berdasarkan majoriti pengundi kaum Melayu.


Calon Ahli Parlimen yang disebut-sebut adalah Dr. Shukri ADUN Pulau Tawar dan Wan Amizan ADUN Tahan. Selain itu Nama Ahmad Daud juga disebut disamping Kamaruzaman Baria calon recycle.


Bagi Kerusi DUN Tahan, Razali Hamzah, Wan Zamzuri, Dato' Razali Sulaiman serta Halim Mahassan disebut-sebut sebagai calon yang layak.


Bagi kerusi DUN Pulau Tawar pula, Khatijah Mohd Said, Zukarmi dan Norzari Yahya telah disebut-sebut sebagai calon yang sesuai. Namun teratas waktu ini adalah Khatijah yang sangat popular sebagai petugas Seranta serta Ketua Penerangan Wanita Bahagian.


DUN Damak adalah DUN baru bagi UMNO. Namun beberapa nama dirasakan sesuai dan jadi sebutan disana antaranya Zaharuddin Abd. Rahman, Haji Rosdi serta Abdullah Din.


Semua nama-nama berkenaan masih pada peringkat cadangan dan keputusan muktamad hanya diketahui dari Pejabat MB Pahang ataupun pejabat PM dalam waktu terdekat nanti.


i



xxxci

0 comments:

Followers

About this blog

Since 29th. May 2010

Site Sponsors

chatbox


ShoutMix chat widget

comment

Visitor counter

refferer