PERKASA MEMPERKASAKAN MELAYU DAN PRIBUMI

Saturday, June 12, 2010 ·



Jika orang Melayu sayangkan bangsa dan agama, mereka pasti akan bersatu didalam Perkasa. Namun apa yang kelihatan adala orang-orang Melayu dari parti Pas meminggirkan diri mungkin kerana ini bukanlah idea mereka sendiri.

Mereka menuduh Perkasa didalangi UMNO dan berusaha untuk mengagalkan penyatuan bangsa Melayu. Mungkin mereka tidak sedar bahawa mereka telah dijadikan alat bangsa lain untuk memecahbelahkan bangsa Melayu sendiri.

Bukankah mereka didalam Pas senada dengan DAP dan parti lain kaum cina yang menganggap Perkasa itu rasis. Tetapi bukankah mereka juga bersatu dengan lebih kukuh didalam pertubuhan mereka yang ternyata lebih rasis lagi?

Alangkah sedihnya jika Melayu masih belum sedar bahawa kita telah dipermainkan untuk kepentingan bangsa lain.

2 comments:

one one no belen said...
June 12, 2010 at 10:57 AM  

Salam.Memang perkasa kelihatan seperti anak syarikat UMNO kerana ramai pemimpin pemimpin UMNO yang masih lagi bergiat di arena politik menganggotai perkasa.Kerana itu perkasa perlu keluarkan ahli ahli politik dari mengetui perkasa barulah ianya kelihatan seperti NGO dan bukan seperti sebuah parti politik yang baru.Biarlah perkasa benar benar perkasa bukannya perkosa.

UMBJerantut said...
June 13, 2010 at 10:45 AM  

Soalnya adalah presepsi, Melayu didalam Pas telah didakyahkan bahawa Perkasa adalah berhatikan UMNO jadi merek tidak ingin terlibat. Segalanya adalah apa yang didalam fikiran kita. Jika itu yang kita fikirkan maka itulah yang akan jadi. Apa kata jika Perkasa ini ditubuhkan oleh orang-orang Pas? Mungkin Melayu UMNO juga tidak akan menyertainya atas alasan serupa. Begitulah kecilnya jiwa bangsa Melayu ini, terlalu dalam dengan presepsi yang akhirnya merugikan bangsa.

Followers

About this blog

Since 29th. May 2010

Site Sponsors

chatbox


ShoutMix chat widget

comment

Visitor counter

refferer