SELAMAT BERBLOG ORANG JERANTUT

Monday, May 31, 2010 ·



Contoh: klip video untuk tontonan akan menambah impak kepada posting
yang ditulis (jika berkenaan / ada)



1. Posting ini saya tujukan khusus kepada blogger yang baru mengenali dunia blog di Jerantut sebagai pengenalan kepada dunia blog di negeri Pahang.

2. Saya mengikuti rapat perkembangan blogger Pahang sejak 2008. Saya mengenali ramai generasi pertama bogger Pahang antaranya Braveheart, Aku Yang Gambi, Warisan Pahang, Sri Tri Buana, Malaysia - Kingdom Of Heaven, Suara Prihatin UMNO Jerantut, Amin Chenor, Seratah, Juri Rakyat dan beberapa lagi yang seangkatan dengannya.

3. Gabungan Suara Anak Pahang (klik sini) adalah aggregator blog, yang menghimpunkan sebanyak mungkin blog-blog dari anak Pahang dari berbagai kategori penulisan. Menyenaraikan blog baru disini akan memberikan lebih peluang untuk mempromosikan blog berkenaan, sangat sesuai bagi blogger yang baru mengenali dunia blog khususnya di negeri Pahang.

4. Kebelakangan ini saya melihat blog SPU turut membantu blogger baru khususnya di Jerantut untuk mudah dicapai umum. Banyak yang SPU boleh bantu kepada blogger baru jika benar-benar mereka ingin menambah ilmu.

5. Banyak lagi yang blogger baru perlu pelajari dalam dunia berblog ini, justru haruslah selalu belajar dari yang telah lama. Merendah diri dan jangan menyombong diri, setinggi manapun IQ kita, Allah tetap meletakkan dibawah antara satu dengan yang lain.

6. Pelajari bagaimana meletak visitor counter, lain-lain widget yang perlu, foto serta video klip. Blog akan bertambah manarik dan kelihatan canggih. Blog harus kelihatan cantik dengan templates yang menarik, lengkap dengan perlalatan @ widget yang perlu dan akan membantu dalam menyelia blog masing-masing.

6. Dunia diluar sana lebih luas dari yang kita sangkakan! Sikitnya IQ kita? Hahaha! Semoga ada yang akan faham maksud tersirat yang saya sampaikan.

7. Dimana harus saya berada? Andaikan kamu tau aku, tentu kamu akan lebih memahami.



5 comments:

Anonymous said...
June 1, 2010 at 1:23 AM  

Salam tuan, saya rasa saya sudah dapat melihat siapa tuan sebenarnya. Teruskan perjuangan.

Anonymous said...
June 1, 2010 at 10:06 AM  

Hohoho! Saya sudah faham sekarang. Ok tuan, kami akan ikut serta. Salam!

sri tru bahana said...
June 1, 2010 at 2:32 PM  

Nmpk mcm Guru besar je, hahaha

Anonymous said...
June 1, 2010 at 10:19 PM  

macam power je ayatnya. tolong bagi tau sapa dia.
jgn wzwh sudah. bangang budak itu

unit media baru jerantut said...
June 2, 2010 at 12:38 AM  

WZWH? sapatu?

Followers

About this blog

Since 29th. May 2010

Site Sponsors

chatbox


ShoutMix chat widget

comment

Visitor counter

refferer